Monday, December 17, 2012

Sakanjabin Untuk Rawatan Penyakit

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Salam dan Selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad Rasulullah SAW
serta sejahtera ke atas keluarga dan sahabat.



Sakanjabin Sistem An Nisaa merupakan penawar yang berasaskan madu asli dan cuka epal - 
ringkas, mudah, tetapi tersangat sedap dan kehebatannya menjangkau pengharapan, sangkaan dan dugaan kebanyakan yang mengamalnya. 

Berikut adalah antara kes yang telah dirawat menggunakan Sakanjabin sebagai penawar:

Kes #1 - Wanita berumur 50 tahun menderita dengan masalah nasal polyps, iaitu ketumbuhan di dalam hidung yang tidak berkanser. Ketumbuhan ini menutupi ruang sebelah atau 
kedua belah hidung dan tidak dapat bernafas langsung. Ini menganggu tidur dan pesakit akan berdengkur dan nafasnya berbau. Pesakit ini bernasib baik kerana polyps hanya bermula dua tiga bulan yang lalu dan tumbuh di hidung sebelah kanan sahaja.  
Keadaan nasal polyps pesakit
pada awal rawatan (bukan gambar pesakit sebenar tetapi
beginilah keadaannya)










Kebanyakan pesakit nasal polyps telah merana bertahun-tahun lamanya kerana perubatan konvensional tidak dapat merawat masalah ini; cuma pembedahan untuk membuang ketumbuhan tersebut merupakan opsyen mereka. Namun kebiasaannya, ketumbuhan akan kembali dalam masa enam bulan. 
Sakanjabin Sistem An Nisaa ialah gabungan madu tualang, madu apis, cuka epal dan ekstrak kayu manis.

Pesakit wanita ini telah diberi Sakanjabin bersama Minyak Habbatus Sauda untuk makan dan Green Propolis untuk makan dan dititik dalam hidung. Pesakit juga dinasihati untuk mengurangkan gula dan makanan berlemak kerana didapati pesakit ini kurang jus hempedu. Oleh itu, Sakanjabin amatlah penting bagi pesakit ini untuk membantu mencerna makanannya serta untuk memastikan protin dan lemak dipecahkan dengan sempurna. Asid dan toksin dalam perut dan darah akibat dari makanan yang tidak dapat diproses dengan sempurna merupakan punca utama kebanyakan penyakit.

Minyak Habbatus Sauda dan Green Propolis bertindak untuk mengecutkan ketumbuhan, melegakan keradangan dan mematikan kuman di dalam hidung (terdapat nanah pada ketumbuhan pesakit tersebut). Kedua-dua penawar ini mempunyai sifat anti-radang (anti-inflammatory), anti-bakteria dan anti-tumour yang amat baik. 

Setelah cuma dalam 24 jam mengambil penawar-penawar tersebut, didapati ketumbuhan telah mengecut dan nanah hampir-hampir tiada. Dalam 3 hari ketumbuhan telah mengecut sebanyak 50% dan pesakit sudah mula boleh bernafas sedikit melalui hidungnya.  

Keadaan nasal polyps pesakit (bukan pesakit sebenar)
adalah seperti ini setelah 7 hari rawatan
Setelah tujuh hari rawatan, ketumbuhan hanya tinggal 30% dan pesakit dapat menarik nafas dari hidung kanannya serta dapat mengesan bau. Selain daripada itu, pesakit ini juga agak terkejut kerana setelah seminggu mengamalkan tiga penawar tersebut, beliau dapat melipat kakinya untuk duduk bersila. Sebelum ini, urat pehanya akan terasa sakit dan tidak membolehkannya duduk bersila.

*Update - setelah dua minggu rawatan, pesakit ini sudah dapat menghembus dan menarik nafas melalui hidungnya dan polyps hampir-hampir tidak kelihatan lagi. Alhamdulillah.

Kes #2 - Pelajar berumur 23 tahun diberi Sakanjabin kerana kerap mendapat selsema
dan masalah kulit akibat dari alahan. Nafasnya juga berbau. Setelah tidak sampai 3 minggu, pesakit ini terkejut kerana berat badannya turun sebanyak 2 kilogram tanpa berniat atau berusaha untuk berdiet.

Setelah sebulan mengambil Sakanjabin , di antara kesan yang didapatinya ialah :
  • seleranya berkurang tetapi tenaga fizikalnya meningkat. Dia tidak lagi perlu tidur di waktu siang walaupun tidur lewat di sebelah malam.
  • kulit wajahnya kelihatan lebih cerah, dan masalah alahan sangat berkurangan.
  • segugut yang agak teruk dialami setiap bulan sudah tiada  
Pelajar ini turut menceritakan tentang rakan serumahnya yang mendapat reaksi alahan kerana telah makan sotong pada satu malam. Beliau tidak dapat tidur kerana terasa gatal seluruh badannya. Pelajar tersebut telah mencadangkan kepada kawannya supaya mengambil Sakanjabin dan hanya setelah itu, kawannya dapat tidur dengan selesa.

Ini hanya antara dua kes pengamal Sakanjabin; kisah penyembuhan dan kesan positif pada pesakit akan dibentangkan lagi di dalam post kemudian. Insya Allah.



Inilah dia kehebatan penawar Perubatan Islam yang merupakan satu panacea iaitu penawar yang dapat merawat pelbagai penyakit. Ia merupakan suatu yang semulajadi, yakni mudah diterima dan diserap oleh sistem tubuh. 
Ia adalah makanan yang sedap, mudah dan 
selamat untuk diamalkan. 
Khasiatnya ternyata banyak sekali. 




Aniza Zain Ahmed
Sistem An Nisaa
2A-1 Jalan Teknologi 3/6C, Sunsuria The Core, 47810 Petaling Jaya   
013- 62 60 369   

Sistem rawatan lengkap & integratif:
Ayat Quran * Mandi * Bekam * Urut * Makanan Sunnah





2 comments:

  1. Salam.macamana sya nk dptk produk ini.

    ReplyDelete
  2. salam...bagaimana dengan pnyakit polip dalam hempedu?dapatkah minuman herba ini menghilangkan polip yg saya alami ini

    ReplyDelete